Denne artikkelen er skrevet ut fra Handikapnytt.no. Der finner du mer spennende innhold som dette. Artikkelen er opphavsrettslig beskyttet og må ikke viderepubliseres uten avtale.

Ærespris til Vilde Nilsen
Vilde Nilsen var blant gjestene da regjeringen holdt mottakelse for Norges utøvere i vinterlekene i Nord-Italia.
NTB: Hun ble tildelt Fearnleys paralympiske ærespris som Norges mest framgangsrike parautøver i langrenn. Etter tre Paralympics har hun sju pallplasser, og i vinter tok hun sitt første gull.
Samtidig fikk Johannes Høsflot Klæbo Fearnleys olympiske ærespris for sin historiske prestasjon med seks gull av seks mulige i langrenn. Han er etter februardagene i Italia tidenes vinterolympier med 11 gull.
Tradisjonen tro inviterte regjeringen Norges utøvere og støtteapparat i OL og Paralympics til en mottakelse, denne gang for å feire den norske innsatsen i årets vinterleker.
Statsminister Jonas Gahr Støre og kultur- og likestillingsminister Lubna Jaffery var vertskap under mottakelsen i regjeringens representasjonsanlegg i Oslo. Arbeids- og inkluderingsminister Kjersti Stenseng deltok også.
I Paralympics ble det to gull, fire sølv og to bronse til norske utøvere. Det ga 12.-plass på medaljeoversikten. Nilsen (langrenn) og Jesper Saltvik Pedersen (alpint) tok de norske gullene.
(©NTB)
